Søk i denne bloggen

2. april 2012

Min vekthistorie

Kan fortelle litt om meg selv og min vekthistorie. Jeg har vel for det meste vært slank.
Har spinkel benbygning og det har latt seg vanskelig gjøre for meg å bli veldig tykk. Selvsagt har jeg i perioder veid for mye, men det har aldri vært vanskelig for meg å få vekten ned igjen.
Før nå....
Jeg sluttet røyke for ca 1/2 år siden og jeg begynte erstatte røyken med mat, sjokolade ol. Vekten økte og ved nyttår veide jeg 60 kg.
Det betyr en 10 kg vektoppgang fra sommeren.
Jeg begynte prøve slanke meg, men det var vanskeligere enn forventet. Hadde et ekstremt sug (røykslut???) på kvelden. I tillegg følte jeg meg aldri mett etter jeg hadde spist. Så å slanke seg ble verre enn forventet. Jeg er overbevis om at dette har med røykslutten å gjøre, så dette må jeg jobbe med ved siden av.
Jeg ønsker nå å gå ned 8 av de 10 kiloene med VLCD fordi jeg ønsker gå ned de så fort som mulig.
Deretter kommer jeg til å gå over på lavkarbokosthold, med trening ved siden av. Slik som jeg spiste før jeg sluttet røyke.

Jeg tror ikke dette blir lett, men jeg skal/må klare det nå!
Veiedager blir på mandager.
Første sprekk kommer sannsynlig til å bli på 17 mai.
Forhåpentligvis er jeg i mål 1 juni. Hvis ikke så kommer jeg til å fortsette.
Uansett så blir første delmål ( som ikke kommer til å bli noe vektmål) bli 1 mai.
Da har jeg gått 30 dager i ett , og en liten overraskelse venter meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar